Valgt mars 2018:

Marie Louise Ask Moss
Epost: marie@barum.folkebibl.no
Tlf: 92687127

Marie (27) er fra Bergen. Hun er utdannet barnehagelærer og bibliotekar, og jobber som barne- og ungdomsbibliotekar ved Bærum bibliotek. Marie brenner for å spre de nye og gode barnebøkene som treffer barn der de er i livet akkurat nå. På jobb holder hun lesestunder og klassebesøk, i tillegg til å arrangere spillturneringer, quizkvelder og verksted. Marie synes noe det beste med å være barnebibliotekar er å se barn på biblioteket som slapper av med en bok eller tegneserie.

Styremedlemmer:

Caroline Louise Gabrielsen
Epost: caroline.louise.gabrielsen@vennesla.kommune.no

Caroline (31) er fra Porsgrunn. Hun har jobbet som barne- og ungdomsbibliotekar ved Vågsbygd bibliotek, den største filialen ved Kristiansand folkebibliotek, fra 2009-2017.
Hun jobber nå som barne- og ungdomsbibliotekar på Vennesla bibliotek. Caroline elsker barne- og ungdomsbøker og synes synd på voksne som mener de er for gamle til å lese barne- og ungdomsbøker, med mindre de har barn eller barnebarn. Caroline har laget mange bokanbefalinger i videoformat for Kristiansand folkebiblioteks youtube-kanal og Vennesla biblioteks youtube-kanal.

Rebekka Hennum
Epost: rebekka.hennum@stavanger-kulturhus.no

Rebekka Hennum (27) er fra Stavanger. Hun har studert litteraturvitenskap og har master i barne- og ungdomslitteratur fra Høgskolen på Vestlandet. Nå jobber hun som litteraturformidler for barn og unge på Sølvberget Bibliotek og Kulturhus i Stavanger, her har hun vært siden desember 2017. Litteraturen har alltid hatt en viktig rolle i livet til Rebekka, og hun brenner for å spre lesegleden videre til barn, ungdom og voksne. På Sølvberget har hun klassebesøk og lesestund, og publiserer lesetips på Sølvbergets nettsider.

Vigdis Mørland
Epost: vigmat@lorenskog.kommune.no

Gjertrud Øvland
Epost: gjertrud.ovland@gmail.com

Gjertrud (43) er fra Finsland i Vest-Agder. Hun er utdannet bibliotekar, og har i tillegg Nordisk grunnfag og Drama- og teaterkommunikasjon. Gjertrud har jobbet i Deichman i Groruddalen siden 2002, og er opptatt av få fram ny litteratur til leserene. Hun liker å formidle og jobbe med samlingsutvikling.