Valg 2014

Disse kandidatene er aktuelle for styret i BUF etter årsmøtet 2014.

Leder (2 år): Synne Fredriksen
Synne Fredriksen

Synne Fredriksen (36) fra Lyngdal i Vest-Agder har vært barnebibliotekar ved Ål bibliotek siden høsten 2003. Hun har vært medlem i BUF-styret siden 2012. Hun leser mange barne- og voksenbøker på fritiden og blogger som Lesehesten fra Sørlandet. Som ansatt i ei nynorskbygd er hun særlig opptatt av tilfanget av fengende nynorske barnebøker.

Styremedlem (ny, 3 år): Jan-Egil Holter-Wilhelmsen
janegil

Jan-Egil Holter-Wilhelmsen (28) fra Aremark i Østfold jobber som spesialbibliotekar ved Litteraturhusbiblioteket Horten. Han var avdelingsleder ved barneavdelingen i flere år før han 1. januar begynte som spesialbibliotekar. Her har han ansvar for en del større og mindre prosjekter, pluss oppbyggingen av en ny filial. Selv om han ikke jobber som barne-og ungdomsbibliotekar akkurat nå, er det området han brenner mest for.
Ved siden av jobb skriver han spalten «Slik Jan-Egil ser det» for tidsskriftet Bibliotekaren, hvor han får lov til å skrive om akkurat det han vil.

Styremedlem (ny, 2 år): Marie Louise Ask Moss

Marie Louise Ask Moss

Marie Louise Ask Moss (22) fra Bergen er førsteårsstudent på Bibliotek- og informasjonsvitenskap ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Fra før av er hun utdannet førskolelærer fra Høgskolen i Bergen, hvor hun oppdaget sin interesse for barnelitteratur og kulturformidling. Ved siden av studiet jobber hun to dager i uken som pedagogisk leder ved en studentbarnehage i Oslo, hvor hun har spesielt fokus på språkstimulering, bøker, lesing og formidling. Hun ønsker å arbeide med barn og unge som brukergruppe når hun er ferdig på bibliotekarstudiet.

Styremedlem (ny, 3 år): Vigdis Mørland

Vigdis Mørland Matre

Vigdis Mørland (40) bor på Grefsen i Oslo med tre barn, og jobber som fagleder for barn og ungdom ved Lørenskog bibliotek. Hun var ferdig utdannet bibliotekar i 2010, og hadde tidligere jobbet i barnehage og skole. Hun syns hun er veldig heldig som får være med på å inspirere barn og ungdom til leselyst og leseglede hver eneste dag.

Styremedlem (ny, 3 år): Gjertrud Øvland

gjertrud1web gjertrud2web

Gjertrud Øvland (39) fra Finsland gikk ut fra JBI ved Høgskolen i Oslo i 1999. Hun er barne- og ungdomsbibliotekar ved Stovner og Nordtvet filialer av Deichmanske bibliotek. Hun skriver Den store, stygge bloggen om barnebøker og er opptatt av at det skal være et godt bibliotekstilbud til barn. I 2012 vant hun NM i litteraturformidling.

Forslag til valgkomité:

Tine Didriksen, Sarpsborg bibliotek
Anne Wang-Andersen, Bergen offentlige bibliotek

En kommentar om “Valg 2014

1. Tilbaketråkk: Vil du vere vara? | BUF

Det er stengt for kommentarer.