Sakspapirer til årsmøte i NBF Barn og unge 2019

Som tidligere kunngjort avholdes årsmøtet til NBF Barn og unge under Nordisk barnebokkonferanse i Stavanger 5. februar. Under finner du oppdatert saksliste med lenker til sakspapirer. Budsjett og revidert regnskap legges ut på nettsiden i morgen, onsdag 23. januar. Saksliste: Møteleder, referent og protokollunderskrivere Godkjenning av innkalling og saksliste Årsmelding (Årsmelding 2018_2019) Forslag til statutter … Fortsett å lese Sakspapirer til årsmøte i NBF Barn og unge 2019

Referat fra styremøte i NBF Barn og Unge, 3.- 5. desember 2018

Tilstede: Marie Louise Ask Moss, Vigdis Mørland, Gjertrud Øverland, Caroline Louise Gabrielsen og Rebekka Hennum Sted: Styrets facebook-gruppe 25/18 Godkjenning av innkalling og saksliste Godkjent. 26/18 Gjennomgang av forrige referat Referat fra forrige møte, ikke mottatt. 27/18 Orientering – Vi har takket nei til barnebibliotektreff i Helsinki, pga kapasitet. – Vi har deltatt i en … Fortsett å lese Referat fra styremøte i NBF Barn og Unge, 3.- 5. desember 2018

NBF Barn og unge: Årsmøte, debatt og stipendutlysning

Hei og godt nytt år! Årsmøtet til NBF Barn og unge blir holdt under Nordisk barnebokkonferanse i Stavanger i februar. Du er velkommen om du deltar på konferansen eller ikke. Årsmøtet er åpent for medlemmer og andre interesserte. Medlemmer har stemmerett. Årsmøtet innledes med en samtale mellom forfatterne Bjørn Ingvaldsen og Arne Svingen, og styremedlem … Fortsett å lese NBF Barn og unge: Årsmøte, debatt og stipendutlysning

Referat fra styremøte i NBF Barn og unge 17. oktober 2018

Tilstede: Marie Louise Ask Moss, Gjertrud Øverland og Caroline Louise Gabrielsen. Hvor: Thon hotell Linne, Oslo Referent: Gjertrud 19/18 Godkjenning av innkalling og sakliste Godkjent. 20/18 Gjennomgang av forrige møtes referat 21/18 Saker til Organisasjonsmøtet Vi forberedte en liste med saker og temaer som styret er opptatt av, og snakket om utfordringer knyttet til det … Fortsett å lese Referat fra styremøte i NBF Barn og unge 17. oktober 2018

Rapport fra studietur til Sølvberget bibliotek og kulturhus

Ingunn Glæserud fra Østre Toten folkebibliotek fikk stipend av NBF Barn og unge for å dra til Sølvberget bibliotek og kulturhus. Her er hennes rapport.  Hei! Stipendet jeg ble tildelt på 5000 kr ble benyttet til studietur til Stavanger og Sølvberget bibliotek og kulturhus 14.-16.november 2018. Selv om det ikke var noen konferanse eller seminar disse … Fortsett å lese Rapport fra studietur til Sølvberget bibliotek og kulturhus

Call for Nominations: Libraries for Children and Young Adults Section

Har du eller noen du kjenner interesse for internasjonalt biblioteksamarbeid og bibliotektjenester for barn og unge? IFLA har publisert “Call for Nominations for section Standing Committees 2019 – 2023”, og seksjonen for barn og unge trenger nye medlemmer i 2019. Les mer på deres nettsider. Du kan også lese mer om selve nominasjonsprosessen her.

Barnebibliotekkonferanse på Bibliotekenes hus

5. juni 2018 var det duket for heldagskonferansen NBF Barn og unge arrangerte i samarbeid med Bibliotekenes hus. Med rundt 100 påmeldte fikk deltakerne treffe foredragsholdere som snakket om barnebiblioteket og bibliotekrommet som formidlingsverktøy.   Vi vil gjerne takke alle som kom på konferansen! En spennende og lærerik dag for alle oss i styret. … Fortsett å lese Barnebibliotekkonferanse på Bibliotekenes hus

Referat fra styremøte i NBF Barn og unge 4. juni 2018

Tilstede: Marie Louise Ask Moss, Vigdis Mørland, Gjertrud Øverland, Caroline Louise Gabrielsen og Rebekka Hennum.   13/18 Godkjenning av innkalling og saksliste Godkjent.   14/18 Gjennomgang av forrige referat Godkjent.   15/18 Konferansen 5. juni på Biblioteksentralen Ca. 100 stk påmeldte. Styret bistår med eventuelle oppgaver på konferansedagen.   16/18 Stipend Tildeling av våren 2018 … Fortsett å lese Referat fra styremøte i NBF Barn og unge 4. juni 2018

Vi har nominert Foreningen !Les til Astrid Lindgren Memorial Award 2019!

Foreningen !les har jobbet iherdig med å inspirere barn og unge til å lese siden 1997, noe de fortjener all heder og ære for. Vi krysser fingrene for at ALMA-komiteen skjønner hvor viktig jobb Foreningen !les gjør for norske lesere og gir dem prisen i 2019. Ikke minst håper vi at Foreningen !les vil fortsette … Fortsett å lese Vi har nominert Foreningen !Les til Astrid Lindgren Memorial Award 2019!