Valgt februar 2019:

Marie Louise Ask Moss
Epost: marie@barum.folkebibl.no
Tlf: 92687127

Marie (27) er fra Bergen. Hun er utdannet barnehagelærer og bibliotekar, og jobber som barne- og ungdomsbibliotekar ved Bærum bibliotek. Marie brenner for å spre de nye og gode barnebøkene som treffer barn der de er i livet akkurat nå. På jobb holder hun lesestunder og klassebesøk, i tillegg til å arrangere spillturneringer, quizkvelder og verksted. Marie synes noe det beste med å være barnebibliotekar er å se barn på biblioteket som slapper av med en bok eller tegneserie.

Styremedlemmer:

Caroline Louise Gabrielsen
Epost: caroline.louise.gabrielsen@vennesla.kommune.no

Caroline (31) er fra Porsgrunn. Hun har jobbet som barne- og ungdomsbibliotekar ved Vågsbygd bibliotek, den største filialen ved Kristiansand folkebibliotek, fra 2009-2017.
Hun jobber nå som barne- og ungdomsbibliotekar på Vennesla bibliotek. Caroline elsker barne- og ungdomsbøker og synes synd på voksne som mener de er for gamle til å lese barne- og ungdomsbøker, med mindre de har barn eller barnebarn. Caroline har laget mange bokanbefalinger i videoformat for Kristiansand folkebiblioteks youtube-kanal og Vennesla biblioteks youtube-kanal.

Rebekka Hennum
Epost: rebekka.hennum@stavanger-kulturhus.no

Rebekka Hennum (27) er fra Stavanger. Hun har studert litteraturvitenskap og har master i barne- og ungdomslitteratur fra Høgskolen på Vestlandet. Nå jobber hun som litteraturformidler for barn og unge på Sølvberget Bibliotek og Kulturhus i Stavanger, her har hun vært siden desember 2017. Litteraturen har alltid hatt en viktig rolle i livet til Rebekka, og hun brenner for å spre lesegleden videre til barn, ungdom og voksne. På Sølvberget har hun klassebesøk og lesestund, og publiserer lesetips på Sølvbergets nettsider.

Hege Marie Naley Paulsen
Epost og info kommer. Følg med!

Tale Bergan
Epost og info kommer. Følg med!